Aanmelden

Hoe aanmelden?

Het aanmelden voor een middelbare school in de gemeente 's-Hertogenbosch gaat via een digitale voor-aanmelding. In de aanmeldingsprocedure en de infographic kunt u lezen hoe dit in zijn werk gaat. Een aantal scholen in 's-Hertogenbosch heeft een maximum gesteld aan het aantal leerlingen dat kan instromen in leerjaar 1, dit geldt niet voor Helicon VMBO Den Bosch!

Via deze website kun je van 26 februari tot en met 4 maart 2018 via een digitaal inschrijfformulier voor-aanmelden.

Voor de definitieve aanmelding kom je samen met je ouders/verzorgers naar de speciale aanmelddagen.  

Aanmelddagen 2018:

Wat neem je mee bij het aanmelden?

  1. Een volledig ingevuld Helicon VMBO aanmeldingsformulier (indien niet voor-aangemeld). Dit aanmeldingsformulier vind je in het informatiepakket van de open dag of kun je via de receptie van de school aanvragen;
  2. Het adviesformulier van de basisschool;
  3. Een kopie van de identiteitskaart (voor- en achterkant), een kopie van het paspoort of een uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie;
  4. Een recente pasfoto.

Digitale overdracht

De meeste basisscholen dragen de leerlinginformatie digitaal over naar de school voor voortgezet onderwijs. Dit wordt door de basisschool met je ouders/verzorgers besproken. Het kan zijn dat sommige gegevens niet digitaal bijgevoegd worden, in dat geval vragen wij je onderstaande gegevens bij aanmelding mee te brengen.

  1. Alle recente onderzoek- en testgegevens, zowel didactisch als sociaal-emotioneel. Te denken valt aan onderzoeksverslagen van gediagnostiseerde leer- en gedragsstoornissen zoals dyslexie (met verklaring), dyscalculie (met verklaring), ADHD, ADD, PDD-NOS of intelligentieonderzoeken als WISCIII of NIO;
  2. Beschikking arrangement voor leerlingen van cluster 1 en 2 (indien van toepassing).

 
Overstappen vanuit het voortgezet onderwijs

Zit je nu op een andere school voor voortgezet onderwijs, maar ben je geïnteresseerd om de overstap te maken naar Helicon VMBO Den Bosch? Neem dan contact op met de casemanager zij-instroom, de heer M. Kouwenberg. Let op! Zij-instroom leerlingen dienen zich aan te melden vóór 1 april 2018.

Bij aanmelding voor leerjaar 2 en 3 zijn naast algemene aanmeldgegevens tevens nodig:

  1. Overdrachtsformulier school van herkomst;
  2. RVC beschikking leerwegondersteuning (indien van toepassing);
  3. Rapportgegevens van het lopende schooljaar;
  4. Beroepen Interesse Test (BIT) af te nemen op de huidige school.
Deel deze pagina opDelen