Veelgestelde vragen over het digitaal betalen van de schoolbijdragen

 

Veelgestelde vragen 

Wat kost de opleiding bij het (V)MBO?

Schoolbijdragen verschillen per opleiding en per leerjaar. Een overzicht van de schoolbijdragen per opleiding is vanaf juli 2018 beschikbaar via Helicon.nl, kies je school, de juiste opleiding, ga naar kosten en studie in cijfers.

Hoe kom ik bij de informatie op MijnHelicon?

Nieuwe mbo-leerlingen kunnen vanaf juni 2018 inloggen op MijnHelicon. Nieuwe vmbo-leerlingen en hun ouders kunnen dat vanaf augustus 2018. U ontvangt hiervoor een e-mail met accountgegevens en wachtwoord. Heeft u deze inloggegevens niet ontvangen, stuur dan een e-mail naar servicedesk@helicon.nl onder vermelding van het leerling nummer. Heeft u (nog) geen toegang tot MijnHelicon, maar wel interesse in het overzicht schoolbijdragen kijk dan op deze website bij de informatie over onze opleidingen onder het kopje '' Kosten en Studie in cijfers'. 

Wat gebeurt er als er geen of een onjuist e-mailadres van mij bekend is bij Helicon?

We sturen de schoolbijdrage / ouderbijdrage standaard naar het e-mailadres van de ouders en/of verzorgers, dat in onze administratie bekend is. Indien dit adres niet bij ons bekend of onjuist is, stuur dan a.u.b. een e-mail met het juiste e-mailadres naar administratie@helicon.nl, onder vermelding van het leerling nummer.

Voor leerlingen van 18 jaar en ouder sturen we de e-mail naar het school e-mailadres van de leerling met een kopie van de mail naar het bekende e-mailadres van de ouders en/of verzorgers. 

Niet mijn ouders, maar ik betaal zelf mijn facturen, wat moet ik nu doen?

Voor leerlingen van 18 jaar en ouder sturen we de e-mail naar het school e-mailadres van de leerling met een kopie van de mail naar het bekende e-mailadres van de ouders en/of verzorgers.

Vanuit beide e-mails kun je via iDEAL betalen, de keuze maak je dan zelf.

Ik wil in termijnen betalen, kan dat?

Facturen van € 50,00 of hoger kunnen in termijnen worden betaald, u kunt dit bij de betaling aangeven. U krijgt dan voorafgaand aan de vervaldatum van iedere termijn een herinneringsmail met een betalingslink, zodat u steeds op een gemakkelijke manier binnen uw persoonlijke omgeving de termijn kunt voldoen.

Waarom is Helicon op dit betalingssysteem overgegaan?

Digitaal factureren heeft voordelen voor u en voor Helicon:

Is het gebruik van WISCollect veilig?

WIS Collect maakt gebruik van versleutelde verbindingen voor de afhandeling van alle communicatie tussen de ouder (of leerling) en WIS Collect. Betalingen met iDEAL worden binnen uw eigen veilige bankomgeving afgehandeld. Na het afhandelen van een factuur ontvangt u een kopie in uw mailbox, zodat altijd achteraf duidelijk is waarvoor er betaald is.

Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

Alle gegevens worden veilig door WISCollect opgeslagen op afgeschermde servers in een datacenter in Amsterdam. Alle gegevens over betalingen worden dagelijks geback-upt naar een externe locatie. WISCollect is aangesloten bij het Privacy Convenant waarmee gegarandeerd is dat er met uw gegevens uiterst zorgvuldig wordt omgegaan.

Na het klikken op de link in de factuur moet ik inloggen, maar hoe kom ik aan inloggegevens?

Normaal gesproken bent u automatisch ingelogd na het klikken op de link. Het kan echter gebeuren dat het bericht wordt ‘aangepast’ door uw e-mailprogramma. Het programma kiest er dan voor om uit veiligheidsoverwegingen alle links die onder een bepaald woord of een bepaalde zin zitten te veranderen. Onderaan de e-mail vindt u een uitgeschreven link, die u in de browser kunt plakken.

Als u deze in zijn geheel kopieert en plakt, werkt deze wel.

Ik heb een vraag over de schoolbijdrage / ouderbijdrage of een betalingsherinnering, moet ik bij WISCollect, bij de administratie van Helicon of bij school zijn?

Met alle vragen over de e-mail die u ontvangt, de inhoud van de kosten of de betalingen, kunt u contact opnemen met de financiële administratie van Helicon Opleidingen: debiteuren@helicon.nl, telefoon 088 - 435 42 96. Vermeld in de mail o.a. de naam van de leerling, eventueel het leerling nummer. Zo nodig nemen de medewerkers van de financiële administratie contact op met de school of de schoolleiding voor overleg over uw vraag.  

Gebruikt Helicon opleidingen automatische incasso?

Nee, Helicon opleidingen maakt geen gebruik van automatische incasso, u kunt gebruik maken van de veilige iDEAL omgeving of u maakt zelf het bedrag over op rekeningnummer NL79RABO0306678101.

Wat doe ik indien ik geen gebruik wens te maken van de aangeboden activiteiten/leermiddelen?

Indien u niet wilt inschrijven voor een bepaalde activiteit kunt u het vinkje uitzetten en de factuur afronden. Op deze manier ontvangt u geen herinneringen meer van ons.

Wanneer krijg ik 2% korting?

Helicon Opleidingen geeft 2% korting op betalingen die middels iDEAL worden uitgevoerd. Het betreft dan alleen de facturen welke meerdere onderdelen bevatten en welke betrekking hebben op de schoolbijdragen welke u in augustus aangeleverd krijgt. Bent u voornemens om de factuur niet middels iDEAL te betalen dan geeft Helicon Opleidingen geen 2% korting. 

Wat kan ik doen indien de “link” niet meer “openstaat”?

Stuur een e-mail naar debiteuren@helicon.nl waarin u aangeeft welke aangeboden activiteiten/leermiddelen u wilt afnemen. U krijgt dan een factuur via de mail aangeleverd welke u middels een iDEAL betaling kunt voldoen.

Wilt u meer weten over het gebruik van WISCollect?

Hier https://vimeo.com/133035617 vindt u een kort informatiefilmpje over WISCollect.

Deel deze pagina opDelen