Direct naar hoofdmenu / zoekveld

Veelgestelde vragen over het digitaal betalen van de schoolbijdragen

Wat kost de opleiding?

Schoolbijdragen verschillen per opleiding en per leerjaar. Een overzicht van de schoolbijdragen per opleiding is vanaf juni 2017 beschikbaar via MijnHelicon, klik op ‘Administratie’ en ‘Schoolbijdragen’. Let op! Schoolboeken via VanDijk.nl en bijdragen via DUO zijn in dit overzicht niet meegenomen.

Waar vind ik een overzicht van de schoolbijdragen?

Een overzicht van de schoolbijdragen per opleiding is vanaf juni 2017 beschikbaar via MijnHelicon, klik op ‘Administratie’ en ‘Schoolbijdragen’.

Hoe kom ik op de informatie op MijnHelicon?

Nieuwe mbo-leerlingen kunnen vanaf juni 2017 inloggen op MijnHelicon. Nieuwe vmbo-leerlingen en hun ouders kunnen dat vanaf augustus 2017. U ontvangt hiervoor een e-mail met accountgegevens en wachtwoord. Heeft u deze inloggegevens niet ontvangen, stuur dan een e-mail naar servicedesk@helicon.nl onder vermelding van het leerlingnummer.
Heeft u (nog) geen toegang tot MijnHelicon, maar wel interesse in het overzicht schoolbijdragen, stuur dan een e-mail naar debiteuren@helicon.nl.

Wat gebeurt er als er geen of een onjuist e-mailadres van mij bekend is bij Helicon?

We sturen de factuur standaard naar het e-mailadres van de ouders en/of verzorgers, dat in onze administratie bekend is. Indien dit adres niet bij ons onbekend of onjuist is, stuur dan a.u.b. een e-mail met het juiste e-mailadres naar debiteuren@helicon.nl, onder vermelding van het leerlingnummer.

Voor leerlingen van 18 jaar en ouder sturen we de e-mail met de factuur zowel naar hun eigen helicon e-mailadres én het e-mailadres van hun ouders en/of verzorgers.

Niet mijn ouders, maar ik betaal zelf mijn facturen, wat moet ik nu doen?

Voor leerlingen van 18 jaar en ouder sturen we de e-mail met de factuur zowel naar hun eigen helicon e-mailadres én het e-mailadres van hun ouders en/of verzorgers. Vanuit beide e-mails kun je via iDeal betalen, de keuze maak je dan zelf. Ben je nog geen 18 en betaal je zelf je factuur, stuur dan een mail naar debiteuren@helicon.nl, onder vermelding van je leerlingnummer, met het verzoek om je leerling e-mailadres te gebruiken als factuuradres.

Ik wil in termijnen betalen, kan dat?

Facturen van 50 euro of hoger kunnen in termijnen worden betaald, u kunt dit bij de betaling aangeven. U krijgt dan voorafgaand aan de vervaldatum van iedere termijn een herinneringsmail met een betalingslink, zodat u steeds op een gemakkelijke manier binnen uw persoonlijke omgeving de termijn kunt voldoen.

De factuur zat altijd bij de overeenkomst schoolbijdragen, krijg ik die nu niet meer?

Vanaf schooljaar 2017/2018 is de overeenkomst schoolbijdragen onderdeel van de interactieve factuur die we via e-mail versturen. Alle onderdelen van de schoolbijdrage die per opleiding, per leerjaar van toepassing zijn, worden via deze interactieve factuur aangeboden. De onderdelen die u selecteert, vormen samen direct de factuur. U ontvangt dus geen afzonderlijke overeenkomst. 

Waarom gaat Helicon over op dit betalingssysteem?

Digitaal factureren heeft voordelen voor u en voor Helicon:

  • U kunt gemakkelijk, snel en veilig met i-Deal betalen.
  • Facturen worden per e-mail gestuurd, dat is goedkoper en dat is goed voor het milieu;
  • U heeft alle school gerelateerde kosten van uw kinderen overzichtelijk en actueel op een rij. U kunt een financiële planning maken, u weet welke kosten er nog komen.

Is het gebruik van WIS Collect veilig?

WIS Collect maakt gebruik van versleutelde verbindingen voor de afhandeling van alle communicatie tussen de ouder (of leerling) en WIS Collect. Betalingen met iDEAL worden binnen uw eigen veilige bankomgeving afgehandeld. Na het afhandelen van een factuur ontvangt u een kopie in uw mailbox, zodat altijd achteraf duidelijk is waarvoor er betaald is.

Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

Alle gegevens worden veilig door WIS Collect opgeslagen op afgeschermde servers in een datacenter in Amsterdam. Alle gegevens over betalingen worden dagelijks geback-upt naar een externe locatie. WIS is aangesloten bij het Privacy Convenant waarmee gegarandeerd is dat er met uw gegevens uiterst zorgvuldig wordt omgegaan.

Na het klikken op de link in de factuur moet ik inloggen, maar hoe kom ik aan inloggegevens?

Normaal gesproken bent u automatisch ingelogd na het klikken op de link. Het kan echter gebeuren dat het bericht wordt ‘aangepast’ door uw e-mailprogramma. Het programma kiest er dan voor om uit veiligheidsoverwegingen alle links die onder een bepaald woord of een bepaalde zin zitten te veranderen. Onderaan de e-mail vindt u een uitgeschreven link, die u in de browser kunt plakken. Als u deze in zijn geheel kopieert en plakt, werkt deze wel.

Ik heb een vraag over de factuur of een betalingsherinnering, moet ik bij Wis, bij de administratie van Helicon of bij school zijn?

Met alle vragen over de e-mail die u ontvangt, de inhoud van de kosten of de betalingen, kunt u contact opnemen met de financiële administratie van Helicon Opleidingen: debiteuren@helicon.nl, telefoon 088 435 42 96. Zo nodig nemen de medewerkers van de financiële administratie contact op met de school of de schoolleiding voor overleg over uw vraag.

Wilt u meer weten over het gebruik van Wis Collect?

Hier vindt u een kort informatiefilmpje over Wis Collect.


Uitgelicht


Zoeken