Direct naar hoofdmenu / zoekveld
Home / Helicon MBO Tilburg / BLOG: Wat eet je tijdens een WK?

BLOG: Wat eet je tijdens een WK?

Helicon MBO Tilburg

De eerstejaars Stad en mens van Helicon MBO Tilburg kregen de opdracht een blog te schrijven voor Lifestyle. De komende maanden publiceren we aantal van deze blogs, omdat ze verrassen, inspireren en gewoonweg leuk zijn om te lezen. Deze maand de blog van Kevin waar hij vertelt over hoe je voeding en sport het beste kunt combineren. In de zomer van 2016 heeft Kevin deelgenomen aan het WK frisbeeën in Polen.

Lifestyle blog by Kevin

Wij hebben op het WK veel hetzelfde gegeten. We begonnen elke dag typisch Nederlands met een broodje pindakaas in het hotel. Dit is natuurlijk nog best normaal..! Maar dan… Tijdens de wedstrijden die we speelden aten we koude pasta omdat hier erg veel koolhydraten inzitten. Pasta levert ook voor een lange tijd energie en is daarom perfect om te gebruiken tijdens het sporten. Als lunch aten we afbakbroodjes met kaas/ham en fruit.

Sportdrank op wedstrijddagen

Dan hadden we natuurlijk ook nog drinken. We hadden de keuze uit water of Isostar. Isostar is een soort energiedrank. Er zit erg veel calcium en magnesium in. Deze zorgen ervoor dat je spieren de beste prestatie leveren tijdens de inspanning. Ook moesten we bouillon drinken omdat hier veel zout in zit. Op een sporttoernooi zweet je veel waardoor je veel zout verliest. Het is belangrijk dat je die zouten weer aanvult.

Way to much.. aardappelpurree!

Het avondeten was anders dan wat ik zelf gewend ben. Het bestond uit aardappelpuree, rijst en elke avond een ander soort vlees. Na drie dagen heb je het wel gehad maar houd altijd in je achterhoofd dat het goed voor je is. Dit is de reden waarom ik me er toch doorheen heb gebeten. We zijn nu bijna een jaar verder en ik heb nog steeds geen trek in aardappelpuree omdat ik het zoveel heb gegeten op het WK. Benieuwd naar de filmpjes van het WK? Kijk verder op de blog van Kevin.


Uitgelicht


Zoeken